Державна підсумкова атестація (ДПА)
Поради учням щодо складання державної підсумкової атестації
До складання
Підготуйте своє робоче місце вдома: приберіть зі столу все зайве, зручно розмістіть потрібні програми, навчальні посібники, зошити, папір, ручки, олівці тощо. |
Складіть план підготовки до державної підсумкової атестації (ДПА) на кожний день, чітко визначте обсяг матеріалу, який ви вивчатимете (розділ, тема тощо). |
Під час підготовки до ДПА з будь-якого навчального предмета структуруйте матеріал за допомогою планів, схем. Робіть це у письмовому вигляді. Адже досить часто буває так: вам здається, що ви все знаєте, пам’ятаєте, а коли починаєте відповідати — ваша відповідь виходить уривчастою, фрагментарною. |
Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально сплануйте його вивчення: наприклад, якщо потрібно вивчити 100 питань за чотири дні, то у перші два дні вивчіть 70% усього обсягу, третього дня — решту питань, четвертого — повторіть вивчене. При цьому складні питання чергуйте з простішими. |
Розпочніть заняття з найважчого матеріалу, який знаєте найгірше. Якщо не можете щось згадати, запишіть на аркуші запитання, які виможете поставити учителю під час консультації. |
Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не механічно його запам’ятовувати. |
Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед ДПА, робіть це заздалегідь. |
Пам’ятайте, що інформація, одержана на консультації перед ДПА, буде корисною для вас. |
Не забудьте під час консультації поставити педагогу ті запитання, які вас найбільше хвилюють. |
Робіть шпаргалки за бажанням, це сприяє закріпленню знань, однак пам’ятайте, що користуватися ними під час ДПА не можна. |
Проговоріть батькам плани своїх відповідей на запитання. |
Повторіть плани відповідей на запитання напередодні ДПА, акцентуйте увагу на найважчих. |
Не забудьте прийти на консультацію. |
Відпочиньте за два-три дні до ДПА. |
Ляжте раніше спати напередодні ДПА, а ранок у жодному разі не розпочинайте «зубрінням». |
Чергуйте заняття і відпочинок під час усього періоду підготовки доДПА. |
Не думайте про те, що не впораєтесь із завданнями, навпаки подумки уявляйте собі картину успіху. |
Прийдіть на ДПА завчасно. |
Під час складання
Усної ДПА: • візьміть білет, назвіть його номер; • сядьте на місце, заспокойтеся; • прочитайте завдання; • зосередьтесь і спробуйте зрозуміти зміст завдань; • складіть детальний план відповіді, запишіть важливі визначення, формули, схеми; • готуючи конспект відповіді, не намагайтеся записати все слово вслово. Відшліфуйте і зафіксуйте першу фразу своєї відповіді, яка має бути змістовною і стилістично бездоганною; • пам’ятайте, що таблиці, плакати тощо, що є у вашому розпорядженні під час державної підсумкової атестації, — це ваші помічники, тому що у них міститься значна частина інформації, необхідної для відповіді; • починайте відповідь з оголошення її плану. У цьому випадку екзаменатор з перших хвилин оцінить не тільки коло питань, що ви будете розглядати, а й вашу здатність логічно мислити та грамотно будувати відповідь; • висловлюйтеся логічно; • супроводжуйте відповідь узагальненнями, викладом закономірностей; • тримайтеся впевнено, відповідайте чітко, але неголосно; • намагайтеся, щоб ваша відповідь на кожне запитання тривала небільше 5–7 хвилин; • не виправдовуйтеся, якщо ви допустили у відповіді неточність. Проаналізуйте свою помилку, спробуйте показати екзаменаторам, що ця помилка випадкова і надалі ви її не допустите. Будьте спокійними. У такій ситуації лише ясність і чіткість вашого мислення допоможуть спростувати негативний ефект помилки; • не хвилюйтеся, якщо не знаєте, як відповідати на запитання, спробуйте зібратися з думками. Згадайте все, що стосується даної теми; • не говоріть відразу, що не можете відповісти на запитання, це відчуття може бути помилковим. |
Письмової ДПА: • не сподівайтеся на допомогу екзаменатора, якщо вам не зрозумілий текст завдання. Екзаменатор має право давати пояснення, якщо текст завдання погано надрукований; • почніть розв’язувати найлегше, на вашу думку, завдання. Заплутана умова ще не говорить про складність завдання. Зберіться з думками та починайте працювати. У вас все вийде!; • не зациклюйтеся на тому завданні, яке не можете розв’язати, спробуйте розв’язати інше. Можливо, успіх розв’язання легшого завдання додасть вам упевненості, і ви зможете впоратися зіскладнішим. |
Будьте уважними, запам’ятайте вказівки учителя щодо підписання роботи, заповнення певних бланків (якщо це необхідно) та виконання завдань. |
Сконцентруйтеся після організаційних моментів — для вас тепер єлише текст завдань і час для їх виконання. |
Прочитайте завдання двічі і обов’язково до кінця, зрозумійте, що від вас вимагається. |
Не поспішайте, оскільки можете неправильно зрозуміти умови завдань. |
Думайте лише про виконання того завдання, яке виконуєте, а не всіх відразу. |
Перевірте виконане завдання. |
Прислухайтеся до своєї інтуїції. |
Після складанння
Зателефонуйте батькам. Пам’ятайте, що вони хвилюються за вас. |
Проаналізуйте ваші помилки, щоб не припуститися їх у майбутньому. |
Відпочиньте у цей день, а вже з наступного починайте готуватися доДПА з іншого навчального предмета. |
Під час підготовки до ДПА з іншого навчального предмета врахуйте вже набутий вами досвід. |
Коментарi