Інклюзивне навчання

Що таке інклюзивне навчання?

Згідно з ЮНЕСКО інклюзивне навчання – це «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі». Метою інклюзивного навчання є покращання навчального середовища, в якому вчитель і учні відкриті до різноманіття, де гарантується забезпечення потреб учнів і повага до їх здібностей та можливостей бути успішними.

«Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912).

Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка як у навчальному процесі, так і з перепланування школи, класів, програм і діяльності з тим, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.

Хто такі діти з особливими потребами?

Термін «діти з особливими потребами» стосується дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращання здоров’я, розвитку, навчання, якості життя, участі в громаді, тобто включення. Сьогодні в Україні немає єдиної офіційної термінології для характеристики дітей з особливими потребами.

Що таке інвалідність?

«Інвалідність» розглядається як «нормальне» явище, яке базується на життєвому досвіді, з системною вірогідністю прояву серед населення будь якої країни, регіону. Інвалідність за природою може бути постійною або тимчасовою.

Люди з інвалідністю та їхні сім’ї мають такі ж самі права на соціальну і економічну участь в житті суспільства. Соціальне і фізичне середовище повинні бути модифіковані задля рівної участі всіх. Політика і практична діяльність повинні відображати цінності рівності і правовий підхід.

З прийняттям Конвенції ООН про права людей з інвалідністю було визнано єдиний підхід до трактування цього поняття: «інвалідність є результатом взаємодії, яка відбувається між людьми з інвалідністю та перешкодами у стосунках і середовищі. Інвалідність – поняття яке еволюціонує». Конвенція прописує динамічний підхід, що дозволяє певні адаптації із збігом певного проміжку часу та в різних соціально – економічних обставинах.

Бачення інклюзивного навчання

Інклюзивне навчання означає, що всі учні отримують освіту в звичайних класах. Це не означає, що учень не може залишити клас з якихось певних причин. Кожен учень може отримати індивідуальну допомогу з того чи іншого предмету.

Якщо система освіти є інклюзивною, це не означає, що учні можуть розподілятися по групам за своїми характеристиками в окремих класах на цілий день або пів дня. В інклюзивному класі можливості створюються для всіх учнів з тим, щоб вони навчалися разом. Інклюзивне навчання не розділяє учнів у класі.

Переваги інклюзивного навчання

Всі діти отримують користь від інклюзивного навчання. Воно дозволяє:

  • Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти.
  • Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.
  • Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.
  • Залучати батьків в процес навчання і життя школи.
  • Розвивати культуру поваги і належності до школи.
  • Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.
  • Створювати дружні стосунки з іншими дітьми.
  • Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.

Спільні дії в просуванні інклюзивного навчання.

Приймати всіх дітей до загальноосвітніх шкіл та шкільного життя. Надавати всебічну допомогу учням з особливими потребами, їх одноліткам та вчителям в разі потреби. Дивитися на кожного учня з огляду на те, що він може, а не на те, що він не може. Створювати навчальні цілі згідно індивідуальних можливостей кожної дитини беручи до уваги, що діти можуть мати різні навчальні цілі, але навчатися разом в класі. Переобладнати школи і класи з тим, щоб вони зосереджували увагу на потенціалі кожної дитини. Сприяти сильному лідерству в особі директора школи і адміністрації. Сприяти підготовці вчителів, які ознайомлені з різними методами викладання. Формувати команду – директорів шкіл, вчителів, батьків, учнів та інший персонал, що працюють разом у визначенні найефективніших шляхів надання якісної освіти в інклюзивному середовищі. Підтримувати виважене ставлення до батьків, особливо до мрій батьків та цілей щодо майбутнього їхніх дітей.

НАКАЗ № 48 від 26.08.2020 "Про організацію інклюзивного навчання в школі в 2020/2021 навчальному році"

З метою забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, на основі листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 18.05.2012 № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», наказів Міністерства освіти і науки України від 26.07.2018 № 814 «Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами», від 12.06.2018 № 627 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами», необхідно продовжити інклюзивне навчання для учня 3 класу Лещенка Віктора Володимировича, 27.08.2011 року народження, на підставі заяви батька Лещенка Володимира Анатолійовича від 20.08.2020 та висновку інклюзивно-ресурсного центру в Сахновщинському районі протокол № 28 від 11.01.2019 та продовжити інклюзивне навчання для учня 6 класу Сідлака Владислава Артемовича, 23.01.2009 року народження, на підставі заяви матері Сідлак Анни Олексіївни від 20.08.2020 та висновку про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини (додаток до висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини від 21.08.2018 № 16), виданий інклюзивно-ресурсним центром в Сахновщинському районі, на основі листа-погодження відділом освіти від 26.08.2020 № 01-19/149 «Про організацію інклюзивного навчання в Шевченківській ЗОШ І – ІІІ ступенів»

НАКАЗУЮ:

1. Організувати інклюзивне навчання в 3 класі та призначити таких вчителів:

№ п/п П.І.Б. вчителя Навчальний предмет/ кількість годин
Початкова школа Музичне мистецтво Іноземна (англійська) мова Образотворче мистецтво Інформатика Фізична культура Асистент вчителя для Лещенка В.
1 Тимченко Любов Іванівна 14
2 Калініченко Віктор Анатолійович 1
3 Гончаренко Наталя Юріївна 2 1 1
4 Какадій Олександр Сергійович 3
5 Корнелюк Євгенія Павлівна 1 ст.

2. Організувати інклюзивне навчання в 6 класі та призначити таких вчителів:

№ п/п П.І.Б. вчителя Навчальний предмет/ кількість годин
Українська література Українська мова Іноземна (англійська) мова Математика Трудове навчання Інформатика Історія Географія Музичне мистецтво Фізична культура Російська мова Зарубіжна література Біологія Основи здоров’я Образотворче мистецтво Асистент вчителя
1 Рабешко Алла Йосипівна 3
2 Ковальчук Наталія Миколаївна 1
2 Правденко Антоніна Петрівна 2 1 1
3 Бойченко Світлана Іванівна 4
4 Юношева Наталія Миколаївна 2 2
5 Какадій Олександр Сергійович 3
6 Шаповалов Роман Сергійович 1
7 Калініченко Віктор Анатолійович 1
8 Костишак Яна Володимирівна 1
9 Гончаренко Наталя Юріївна 1
10 Клеменко Маргарита Миколаївна 2
10 Бондаренко Тетяна Юріївна 2 1 ст.

3. Відповідальним за організацію інклюзивного навчання призначити заступника директора школи з навчально-виховної роботи Ковальчук Н.М.

4. Бухгалтеру відділу освіти провести тарифікацію із зарахуванням інклюзивного навчання.

5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Директор школи Г.Д. Гончаренко

Кiлькiсть переглядiв: 358

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.